ЗМІСТ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
Основне завдання технологічної практики:
- придбання професійних умінь і навичок із спеціальності;
- закріплення, розширення і систематизація знань, одержаних при вивченні дисциплін професійного циклу;
- придбання практичного досвіду:
- розвиток професійного мислення:
- набуття навичок організаторської діяльності в умовах трудового колективу.
1. Ознайомлення з підприємством по зберіганню та переробці
плодів і овочів
Здобувачі освіти повинні ознайомитись з спеціалізацією підприємства, складом цехів і підрозділів, асортиментом продукції, що зберігається чи випускається на підприємстві, формою власності підприємства, структурою його управління, а також з правилами поведінки на території підприємства, з діючими правилами і типовими інструкціями з охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки на підприємстві.
2. Робота на робочих місцях згідно отриманих робітничих професій
Виконання здобувачами освіти робіт відповідно робочим професіям і по спеціальності. Робота в консервному цеху, на складі готової продукції, в виробничій лабораторії та у сховищах по зберіганню плодів і овочів.
Вивчення основ раціональної організації трудового процесу в умовах ринкових відносин і організації оплати праці, суспільно-корисна робота на підприємстві.
3. Робота дублером техніка-технолога, майстра виробничої дільниці, начальника цеху
- Ознайомлення з посадовими обов'язками техніка-технолога на підприємстві, нормативно-технологічною документацією, вивчення і виконання вимог безпеки праці, санітарно-гігієнічних вимог.
- Ознайомлення з методами організації і контролю на виробництві, заходами по попередженню псування плодоовочевої продукції.
- Ознайомлення з рівнем механізації і автоматизації на підприємстві, заходами по впровадженню нової техніки і технології, впровадження передових форм організації праці,
- Ознайомлення з діючими стандартами, правилами складання первинної документації по обліку та звітності, наказами, розпорядженнями та іншою документацією виробничо-господарської діяльності. Робота здобувача освіти дублером (помічником) техніка-технолога по зберіганню або переробці плодоовочевої продукції.
- Ознайомлення з виробничою ділянкою, організацією праці і методами управління, організацією і контролем додержання технологічних процесів, заходами по попередженню браку і підвищенню якості продукції.
- Ознайомлення з порядком приймання сировини, напівфабрикатів і готової продукції на початку зміни і здавання їх по закінченню роботи з урахуванням кількості потрібної сировини і виходу продукції.
- Дотримання правил техніки безпеки, охорони праці і санітарно-гігієнічних вимог.
- Ознайомлення з наказами, розпорядженнями та іншою документацією виробничо-господарської діяльності ділянки.
Технік-технолог
Бере участь у:
- розробці і впровадженні технологічних процесів та режимів виробництва;
- розробці нових методів контролю якості консервної плодоовочевої продукції;
- проведенні експериментальних робіт по освоєнню сучасних технологічних процесів, а також в розробці і впровадженні в виробництво нової техніки;
- реалізації заходів, які направлені на скорочення витрат сировини та енергопаливних ресурсів, зниження трудомісткості, підвищення продуктивності праці;
- розраховує технічні норми витрат сировини напівфабрикатів, допоміжних матеріалів;
- здійснює контроль за дотриманням вимог НТД по виробництву продукції;
- вносить зміни в технічну документацію, проводить корективи технологічних процесів і режимів виробництва;
- контролює дотримання технологічної дисципліни в цехах, виробничих дільницях, а також правильність експлуатації технологічного обладнання;
- аналізує причини браку продукції, розробляє заходи по його усуненню та попередженню.
Майстер цеху виробничої дільниці та начальник зміни:
- здійснює виробництво цехом виробничої дільниці;
- забезпечує виконання завдань, ефективне використання виробничих потужностей, економне використання сировини, матеріалів і систематичне підвищення продуктивності праці;
- вчасно підготовляє виробництво, організовує і контролює дотримання технологічних процесів, виявляє і усуває причини їх порушення;
- забезпечує повне завантаження і правильне використання обладнання, рівномірну і продуктивну роботу робітників цеху виробничої дільниці.
- здійснює заходи щодо попередження браку і підвищення якості продукції;
- проводить виробничий інструктаж робітників, доходи щодо дотримання правил праці, техніки безпеки і виробничої санітарії цеху, виробничої санітарії цеху, виробничої дільниці і обладнання, особистої
- гігієни підлеглих, технічної експлуатації обладнання і інструментів;
- сприяє розвитку сумісництва професій та затвердженню ефективних форм організації праці.
4. Виробничі екскурсії
Екскурсії на передові підприємства по зберіганню і переробці плодів і овочів проводяться з метою вивчення передового досвіду роботи, ознайомлення з науковими дослідженнями, передовою технологією.
5. Збір матеріалу, оформлення звіту-щоденника та іншої документації
Після закінчення виробничої практики здобувачі освітиузагальнюють весь матеріал, виконують індивідуальне завдання, аналізують і роблять висновки, оформлюють звіт-щоденник, необхідні додатки і здають викладачу технологічних дисциплін (керівнику практики):
• звіт-щоденник з детальним описанням виконаних робіт,
• індивідуальні завдання, які виконані у вигляді додатку до звіту-щоденника,
• виробничу характеристику.
Звіт з практики захищається здобувачем освіти (з диференційованою оцінкою) в комісії, яка призначається завідувачем навчально-методичної лабораторії. Комісія приймає залік у здобувачів освіти протягом першого тижня після закінчення практики у коледжі.
Підсумки практики обговорюються на конференції студентів.
Вказівки щодо ведення звіту-щоденника
- Звіт-щоденник ведеться регулярно і охайно, пишеться державною мовою, чорною пастою на аркушах формату А-4 з рамкою згідно ЄСКД. Виклад змісту виконаної роботи повинен бути конкретним, логічним.
- Звіт містить характеристику підприємства, історичну довідку, рік заснування, техніко-економічні показники, перелік основних та допоміжних цехів, потужність, асортимент продукції, перелік наявного обладнання, перспективи розвитку підприємства. Обсяг звіту 1-2 аркуша.
- Щоденник оформлюється за такою схемою:
Дата
|
Зміст виконаної роботи
|
Підпис
|
2 см
|
|
2 см
|
- До складу звіту-щоденника входять розділи у такій послідовності:
- Титульна сторінка;
- Зміст;
- Звіт з технологічної практики;
- Щоденник;
- Індивідуальне завдання;
- Висновки ;
- Додатки;
- Характеристика-відгук на здобувача освіти.
5.Звіт-щоденник (титульна сторінка) та характеристика засвідчуються підписом керівника практики від підприємства та печаткою цього підприємства.
|